Träningsprogram

4 05 2012

För att ladda upp till nästa lopp, Victorialoppet, har jag finkammat Internet och min bekantskapskrets om hur jag ska lägga upp träningen.

Så småningom hittade jag ett färdigt träningsprogram för milen på 60 min på jogg.se. 3 pass i veckan, det är ungefär vad jag brukar hinna med.

Ett pass i veckan är ett distanspass med tempo runt 6:30-7:30 min/km.

Andra passet är intervallet i olika tempon och längder. Där på lite styrketräning

Tredje passet är ett längre distanspass utan tempokrav, ska bara sikta på att springa hela tiden.

Mot slutet var det några pass som kallades Tempo och Tröskel.

Det ska bli spännande med lite mer ”avancerad” träning. Skulle helst börja nu direkt, men har gett mig själv vila till nästa vecka.


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: