Springa 5 – gå 2

24 08 2012

Den tekniken utnyttjade jag igår när jag gav mig ut på en 8km runda. Utnyttjade mitt Runkeeper för att köra intervaller. Funkade kanonbra!

Statistiknörd som jag är gillade jag hur tydligt det gick att se hur intervallerna förändrades.

T ex första 2-minutaren behövde jag dra åt byxorna, men råkat slå en dubbelknut, som jag behövde pilla upp. Tredje 2-minutaren var när jag tog av mig tjocktröjan. Den långsamma 5-minutaren (tempo 7:25) kändes precis så långsam, och det var uppförsbacke hela vägen. Skitjobbigt! Sista 5-minutaren blev inte en hel 5:a för jag var nästan hemma, så jag sprang för vad tygen höll.

En fin runda blev det och jag kom hem med en bra känsla! På söndag är det dags för lopp!


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: