Löpträning inomhus

21 02 2013

Idag var det premiär för löpträningen på jobbet. Jag var ju med förra året men man glömmer så lätt.

Började med lite teknikträning. Upp med blicken, trycka fram höften och springa som en struts.

Sen körde vi löpstyrka i form av tabata. Det var 5 övningarna som upprepades 8ggr. Det var 20s träning, 10s vila. Jobbigt att göra samma övning 8ggr i rad. I cirkelträning får man iaf byta övning i varje paus. Övningarna var: Kissande hunden, Tåhävningar med böjda ben, Plankan, Bergsklättraren och en magövning (man balanserar på rumpan med benen i luften och dunsar en boll i marken vid sidan om sig, tar mycket på de sneda magmusklerna).

Avslutade med lite stretching och mycket snack. Pratade mycket om hur man ska lägga upp träningen. För mig blir det förhoppningsvis den vanliga styrkan imorgon. Ridlektion för instruktör på lördag. Söndag hoppas jag kunna ta en tur med skidorna. Sen får vi se hur det blir nästa vecka.


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: