En gång – ingen gång…

3 01 2014

… Två gånger – en vana?

Nja mer än två gånger krävs nog för mig att skapa en vana.

Man kan tro att det är det nya året som gör att jag försöker skapa nya vanor, men så är inte fallet.

Året började inte något vidare med att bilen inte gav ett ljud ifrån sig på nyårsdagen. Det var bara att ta tjuren vid hornen och cykla upp till stallet. En liten runda på 7km T&R.

Cyklade ju till jobbet ganska långt in på hösten, men slutade för jag tyckte det blev för kallt. Hur mycket jag än klädde på mig drog det in genom dragkedjan på jackan. Nu har jag hittat lösningen! Tar min vindtäta löparjacka under vinterjackan så slipper jag draget. Så nu kan här börjas cykla igen!

Fast jag nu fått igång bilen igen så tänkte jag passa på att cykla till stallet de dagar som är kvar innan jag börjar jobba igen. Sen får det bli cykel till jobbet, det är lite för mörkt om kvällarna ännu för att jag ska våga cykla till stallet.


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar